Iris Festival in San Polo in Chianti

Share

Iris (Giaggiolo) in San Polo


Festa del Giaggiolo - San Polo in Chianti

This is the spectacular image you can admire in May while visiting Chianti: thousands of irises (iris pallida or “giaggiolo” in Florentine dialect) are in blossom between olive groves and vineyards, on declining hills or at the edge of a walled road.
Questo è lo spettacolo che trovate visitando il Chianti in maggio: migliaia di iris (o giaggiolo, come si dice da noi) in fiore tra vigne e olivi, su declivi e sul bordo dei muri che contornano le strade.

Iris is a traditional product of Chianti and it is exported all over the world for cosmetique purposes. San Polo in Chianti is the main production centre of the area. Here every year we celebrate the beauty of this flower with a 4 day Festival of Irises with an interesting (and yummy) programme (4-6 May 2012).

Festival Program

L’iris è un prodotto tradizionale del Chianti ed è utilizzato soprattutto nell’industria cosmetica di tutto il mondo. San Polo in Chianti è il maggiore centro di produzione di produzione dell’iris della zona. Qui ogni anno viene organizzato il Festival del Giaggiolo per celebrare la bellezza e la proprietà di questo fiore con un programma ricco di appuntamenti da non perdere (4-6 maggio 2012).

San Polo in Chianti and the beauty of its irises are waiting for you!
San Polo in Chianti e lo splendore dei suoi giaggioli vi aspettano!!

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *